Μαρτίου 18, 2008

παντού υπάρχει ένας μίτος


.
…και παρότι mito στα Ιταλικά σημαίνει «μύθος», θα επιμείνουμε στην παράφραση του τίτλου, προκειμένου να ξετυλίξουμε το μίτο της νέας μικρής Alfa Romeo. Ένα μίτο που ξεκινά από το σχεδιαστικό κέντρο του Μιλάνου και καταλήγει στο εργοστάσιο κατασκευής στο Τορίνο. [Milano + Torino = Mi.To]

Η Alfa Romeo έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της νέας Mi.To, που πρόκειται να παρουσιάσει επίσημα τον ερχόμενο Ιούλιο. Βασισμένη στο πάτωμα του Fiat Grande Punto, η Μι.Το. σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρίας στις μικρότερες κατηγορίες, για πρώτη φορά μετά την Alfa 145. Με διαστάσεις 4,06 x 1,72 x 1,44m, η Mi.To τοποθετείται κάτω από τη υπάρχουσα 147, και ταυτόχρονα προαναγγέλλει τη μετατόπιση της αντικαταστάτριας 149 προς τα επάνω.
.
Ανάμεσα στα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώνονται, ξεχωρίζουν οι κινητήρες turbo βενζίνης και πετρελαίου με ιπποδυνάμεις 90 έως 155 ίππων (με την προσθήκη ακόμη δυνατότερων εκδόσεων στο μέλλον), καθώς και το DNA control system, σύστημα που επενεργεί στον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας τρεις επιλογές ρυθμίσεων ως προς την οδηγική αίσθηση. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να επιλέξει ρυθμίσεις ανάλογα με τις συνθήκες ή το επιθυμητό στυλ οδήγησης: σπορ (Dynamic), οδήγηση στην πόλη (Normal), ή μέγιστη ασφάλεια σε δύσκολες καιρικές συνθήκες (Αll-Weather). Η ενεργητική ανάρτηση σε συνδυασμό με το γνωστό σύστημα ευστάθειας VDC, υπόσχονται άριστο κράτημα, ενώ οι γονιδιακές καταβολές από το πλαίσιο του Grande Punto αναμένεται να διασφαλίσουν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στα crash test ασφαλείας.

«όταν μεγαλώσω θα γίνω 8C Competizione»


.

.
Ο σχεδιασμός δανείζεται στοιχεία από τη ναυαρχίδα της εταιρίας, τη συλλεκτική 8C Competizione. Λογικό, αφού με 300 ίππους λιγότερους και 140.000 Ευρώ περισσότερα στον τραπεζικό σας λογαριασμό, η MiTo θα μπορούσε να αποτελέσει ένα καλό υποκατάστατο. Ανάμεσα στις ομοιότητες συγκαταλέγονται το σχήμα των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων (τεχνολογίας LED), η… τρισυπόστατη διαμόρφωση της μάσκας με τα παραδοσιακά «μουστάκια» στο ρύγχος και η τραπεζοειδής απόληξη του πίσω προφυλακτήρα στο κάτω μέρος.



Οι προεξέχοντες θόλοι των τροχών σε συνδυασμό με το φαρδύ και τονισμένο μαρσπιέ δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας και κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει κολλημένο στην άσφαλτο, ενώ ο συνολικά γλυπτικός χειρισμός των επιφανειών είναι πιο κοντά στα πρότυπα των 147 και GT, παρά στην αυστηρότητα των γραμμών του Giugiaro σε 159 και Brera.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν πολλές από τις επιμέρους λεπτομέρειες του σχεδιασμού. Τα παράθυρα των θυρών δεν διαθέτουν πλαίσιο, ενώ η μεσαία κολώνα της οροφής καλύπτεται από τζάμι συμβάλλοντας στην οπτική ενοποίηση των πλευρικών παραθύρων. Η ανοδική απόληξη της βασικής γραμμής (beltline) που χαρακτηρίζει τόσα μοντέλα τα τελευταία χρόνια (Mercedes A-class, Peugeot 207 και 308, Suzuki Swift κ.ο.κ.), εδώ αποκτά μια άνευ προηγουμένου ωριμότητα, κάνοντας το ανεστραμμένο φινιστρίνι για πρώτη φορά να προβάλλει ως φυσική επιλογή.



Εντυπωσιακά αρμονικός είναι ακόμη ο τρόπος με τον οποίο οι τρεις αρμοί ανάμεσα σε προφυλακτήρα, πίσω φτερά και τρίτη θύρα συγκλίνουν στο κέντρο των κυκλικών φωτιστικών σωμάτων. Άξια μνείας είναι και τα στοιχεία που πλαισιώνουν τα εμπρός και πίσω φώτα: η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικά υλικά, υφές και χρώματα, συνιστά ένα ισχυρό στοιχείο εξατομίκευσης που επιδρά στο οπτικό αποτέλεσμα με τρόπο ανάλογο του μακιγιάζ. Εν είδει βλεφάρων, τα πλαίσια των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν ένα ισχυρό στοιχείο της ιταλικής σχεδιαστικής παράδοσης, από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα των 147 και 156 μέχρι τις ανθρωπομορφικές βλεφαρίδες της ιστορικής Lamborghini Miura.

Ελαφρώς φαρδύτερη και χαμηλότερη από το Grande Punto στο οποίο βασίζεται, η MiTo έχει αναλογίες πιο κοντά σε εκείνες της 147. Παρότι διακρίνεται αρκετά δυναμική στις φωτογραφίες, το βίντεο προβάλλει μία εικόνα λιγότερο κολακευτική με τη σιλουέτα να φαίνεται ψηλόλιγνη και την επιφάνεια γύρω από τα εμπρόσθια φώτα πιο λιτή απ’ ότι θα ‘πρεπε. Δε μένει παρά να τη δούμε στην πραγματικότητα.


_________________________________
περισσότερα:

  • Η αρμονία του τελικού αποτελέσματος φανερώνει την προσεκτική ωρίμανση της φόρμας μέσα από τις διαδοχικές διορθώσεις στα στάδια του σχεδιασμού. Πρώιμες φωτογραφίες της Alfa Mito (12/2006) μπορείτε να δείτε εδώ κι εδώ.

  • Ο διαδικτυακός διαγωνισμός της Alfa Romeo για την επιλογή του ονόματος φαίνεται πως δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Ο τίτλος "Furiosa" που διέρευσε τους τελευταίους μήνες στο ειδικό τύπο, έδωσε τη θέση του στο Mi.To. Προσχέδια του μοντέλου, καθώς και τα link του διαγωνισμού εδώ.

11 σχόλια:

museologist είπε...

Νομίζω ότι η περιγραφή σου είναι πιο ελκυστική από το ίδιο το αυτοκίνητο! Το πίσω μέρος του μου θυμίζει FIAT, ίσως τα εξογκωμένα φώτα, κάτι δεν μου κάθεται καλά. Το όνομα μου φαίνεται άστοχο: παρόλο που είναι έξυπνος συνδυασμός των δύο πόλεων, ακούγεται σαν νέο μοντέλο 1.100 της Hyundai. Θα προτιμούσα το Furiosa. Τα Alpha Romeo πάντα μου έδιναν την εντύπωση ότι είναι βαριά (και ασήκωτα) αυτοκινήτα και δεν ξέρω για αυτό το μοντέλο, αλλά το 146 είχε έναν πολύ ενοχλητικό θόρυβο μηχανής.

Το 8C Competizione μάλιστα!

Ανώνυμος είπε...

Το χαρακτηριστικό μιλανέζικο κροτάλισμα του 146 T.S σου ακουγόταν σαν ενοχλητικός θόρυβος;Τότε φίλε μου πάρε κανένα Γερμανικό και άσε τα Ιταλικά για αυτούς που ξέρουν να ξεχωρίζουν τον ήχο από τον θόρυβο

ΜΠΕΤΣΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ είπε...

Πίσω μοιάζει όντος με Fiat. Μπροστά είναι όμορφο. Το πίσω παράθυρο σχεδόν ανύπαρκτο αλλά υπάρχουν και χειρότερα σε αυτή την κατηγορία. Πολύ καλά χαρακτηριστικά. Alfa Romeo = χαμιλη υιμή μεταπώλησης, ακριβά για αυτά που δίνουν.

Ανώνυμος είπε...

ναι και οι ferrari ειναι fiat,μονο το σημα αλλαζει.....παρτε hyundai που εχει δωρο τα service κλπ.οi alfisti καταλαβαινουν

Ανώνυμος είπε...

Όσοι ήταν τυχεροί και έχουν οδηγήσει πισωκίνητη Alfa καταλαβαίνουν τι πάει να πει "η χαρά της οδήγηγσης". Ευτυχώς αυτή η χαρά έχει περάσει και στις προσθιοκίνητες! Πάντως αν ψάχνεις κάτι να σε πάει και να σε φέρει με τις ελάχιστες δυνατόν επιδράσεις πάνω σου πάρε κάτι βαρετό όπως Γερμανό ή Ιάπωνα... Αν ζητάς η διαδρομή που θα κάνεις να είναι κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό κάθε φορά, κάτι που θα σε συνεπάρει βρε παιδί μου πάρε μία Ιταλίδα να βρεις τον μάστορά σου!!! Αλλά μην την υποβαθμίζεις αν δεν μπορείς να την οδηγήσεις κοιτώντας λεπτομέρειες όπως παράθυρα, με τι μοιάζει και ότι κάνει θόρυβο ο κινητήρας... Όταν θέτεις τέτοια ερωτήματα και διλήματα στον εαυτό σου απλά πρέπει να αγοράσεις κάτι χλιαρό... ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ ΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙ Η ΠΡΩΤΗ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΗ ALFA ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ VELOCE ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΙΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!! ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ALFISTI!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Καταλαβαίνω τους ανθρώπους που ξαφνικά αναγκάστηκαν να οδηγούν αυτοκίνητο. Γι'αυτούς το αυτοκίνητο είναι σημείο Α εως σημείο Β με απίστευτη βαρεμάρα καθως δεν γουστάρω να οδηγώ αλλά είμαι αναγκασμένος. Λογικό λοιπόν που οι ανθρωποι δεν μπορούν να κατανοησουν τι σημαίνει Alfa Romeo.

Ανώνυμος είπε...

Είδικα το σχόλιο : "ακριβά για αυτά που δίνουν." προσωπικά με κάνει να γελάω. Το να μετατρέψεις ένα άλλο (συμβατικό εγω θα έλεγα) αυτοκίνητο σε παιχνιδομήχανη όπως μια Alfa, θα σου βγει ο κούκος αηδόνι. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι ενα γρήγορο αυτοκίνητο το μόνο που χρειάζεται είναι 300 "άλογα". Και δεν τους νοιάζει που δεν μπορούν να πάρουν γρήγορα μια στροφή. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι οι ευθείες. Ενα περιέργο πράγμα. Ειδικα για την Ελλάδα που είμαστε φουλ της στροφής. Μάλλον λέω πολλά, ενώ εκεί που πρόσπαθω να καταλίξω είναι ότι: εάν κάποιος δεν έχει οδηγήσει Αλφα ( και δη σε στροφές, αν μπορεί με ταχύτητα ) ΔΕΝ ξέρει τι θα πεί κράτημα (και μανίσιο παρακαλώ) .
Τέλος αποδέχομαι τους χαιρετισμούς του συνάδερφου πιο πάνω και προσαυξάνω!!!

Alfa rulez

Ανώνυμος είπε...

κλασικα ολοι οι alfisti ειστε πορομενοι..καθε αλλο παρα βαρετο μπορω να χαρακτιρησω ενα bmw m3(γερμανικο) ή ενα honda s2000(γιαπωνεζικο)...οπως καταλαβατε δεν ειμαι και πολυ fan της alfa romeo,παρακολουθω την εξελιξη των αυτοκινητων περιπου 10 χρονια και ομολογω οτι η alfa romeo δεν εχει να επιδιξει απολυτος τιποτα αξιολογο εκτος ελαχιστων εξερεσεων σε αντιθεση με τους γερμανους και τους ιαπωνες.το mito παντως μου αρεσε παρα πολυ..αυτο μαλιστα.. νομιζω οτι θα ειναι το επομενο μου αυτοκινιτο.

Ανώνυμος είπε...

κοίτα πρέπει να παραδεχτώ πως αυτά τα 2 δεν είναι άσχημα. Αλλά είναι τα Αλφα Ρομεο των εταιριών που αναφέρεις. Γιατί είναι από τα πιο παιχνιδιάρικα μοντέλα που βγάζουν οι εταιρίες αυτές. Οι βασικές και πιο οικονομικές εκδόσεις των αυτ/των τους είναι ψιλομπαχατέλες. Εσύ ανέφερες μοντέλα άνω των 50χ. ΟΚ.
Πάρε όμως τα πιό οικομικά μοντέλα και των 3 εταιριών και πες μου πιο είναι πιο απολαύστικό στην οδήγηση. Αυτή την άποψη στηρίζω.
Μπράβο σου πάντως, που δεν είσαι κολλημένος με μάρκες ή χώρες κατασκευής, όπως είναι αυτοί που εγώ τουλάχιστον μέμφομαι ( αλλά κι 'γώ κολλημένος {αλλά δικαιολογημένα} με τα Αλφα Ρομέο είμαι) και έχεις ενθουσιαστει με το ΜΙΤΟ που το βρήσκω παρα πολύ καλό.
Αν κι γώ θα το προτειμούσα για δεύτερο με πρώτο την 159 2.2 Des. την οποία έχω πάρει για Test Drive και είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ Απόλαυση. Για το ΜΙΤΟ δεν έχω άποψη ( ακόμα!!!!!)
Να 'σαι καλά Αδερφέ, και να μένουμε πάντα ζωντανοί στους δρόμους μας.

Ανώνυμος είπε...

Παιδια εγω προσωπικα εκτιμω Γερμανο και Ιαπωνα αλλα μολις ειδα την Mi.To επαθα πλακα και τωρα που ειδα και τις τιμες χαλαρα την επιλεγω με το νεο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη οταν θα ειναι διαθεσιμο. Μοναχα δυο πραγματα μου εχουν επισημανθει απο σχεδον ολους οσους ρωταω. Απο την μια η μετρια αξια μεταπωλησης και απο την αλλη η συχνοτητα βλαβων. Εσεις που ειστε πιο μεσα στα πραγματα της Alfa μπορειται να μου πειτε αν αυτα οντως ισχυουν? Ειναι τα τελευταια κριτηρια πριν μπω σε φαση παραγγελιας οταν βγει η εκδοση που θελω.

Ευχαριστω εκ των προτερων guys. Σαββας

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ ΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙ Η ΠΡΩΤΗ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΗ ALFA ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ VELOCE ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΙΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!! ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ALFISTI!!!!!!!! Are Anonymous.....EGRAPSES!!! MiTo THE BEST!!! Alfisti for ever!!!