Μαρτίου 18, 2008

παντού υπάρχει ένας μίτος


.
…και παρότι mito στα Ιταλικά σημαίνει «μύθος», θα επιμείνουμε στην παράφραση του τίτλου, προκειμένου να ξετυλίξουμε το μίτο της νέας μικρής Alfa Romeo. Ένα μίτο που ξεκινά από το σχεδιαστικό κέντρο του Μιλάνου και καταλήγει στο εργοστάσιο κατασκευής στο Τορίνο. [Milano + Torino = Mi.To]

Η Alfa Romeo έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της νέας Mi.To, που πρόκειται να παρουσιάσει επίσημα τον ερχόμενο Ιούλιο. Βασισμένη στο πάτωμα του Fiat Grande Punto, η Μι.Το. σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρίας στις μικρότερες κατηγορίες, για πρώτη φορά μετά την Alfa 145. Με διαστάσεις 4,06 x 1,72 x 1,44m, η Mi.To τοποθετείται κάτω από τη υπάρχουσα 147, και ταυτόχρονα προαναγγέλλει τη μετατόπιση της αντικαταστάτριας 149 προς τα επάνω.
.
Ανάμεσα στα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώνονται, ξεχωρίζουν οι κινητήρες turbo βενζίνης και πετρελαίου με ιπποδυνάμεις 90 έως 155 ίππων (με την προσθήκη ακόμη δυνατότερων εκδόσεων στο μέλλον), καθώς και το DNA control system, σύστημα που επενεργεί στον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας τρεις επιλογές ρυθμίσεων ως προς την οδηγική αίσθηση. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να επιλέξει ρυθμίσεις ανάλογα με τις συνθήκες ή το επιθυμητό στυλ οδήγησης: σπορ (Dynamic), οδήγηση στην πόλη (Normal), ή μέγιστη ασφάλεια σε δύσκολες καιρικές συνθήκες (Αll-Weather). Η ενεργητική ανάρτηση σε συνδυασμό με το γνωστό σύστημα ευστάθειας VDC, υπόσχονται άριστο κράτημα, ενώ οι γονιδιακές καταβολές από το πλαίσιο του Grande Punto αναμένεται να διασφαλίσουν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στα crash test ασφαλείας.

«όταν μεγαλώσω θα γίνω 8C Competizione»


.

.
Ο σχεδιασμός δανείζεται στοιχεία από τη ναυαρχίδα της εταιρίας, τη συλλεκτική 8C Competizione. Λογικό, αφού με 300 ίππους λιγότερους και 140.000 Ευρώ περισσότερα στον τραπεζικό σας λογαριασμό, η MiTo θα μπορούσε να αποτελέσει ένα καλό υποκατάστατο. Ανάμεσα στις ομοιότητες συγκαταλέγονται το σχήμα των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων (τεχνολογίας LED), η… τρισυπόστατη διαμόρφωση της μάσκας με τα παραδοσιακά «μουστάκια» στο ρύγχος και η τραπεζοειδής απόληξη του πίσω προφυλακτήρα στο κάτω μέρος.



Οι προεξέχοντες θόλοι των τροχών σε συνδυασμό με το φαρδύ και τονισμένο μαρσπιέ δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας και κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει κολλημένο στην άσφαλτο, ενώ ο συνολικά γλυπτικός χειρισμός των επιφανειών είναι πιο κοντά στα πρότυπα των 147 και GT, παρά στην αυστηρότητα των γραμμών του Giugiaro σε 159 και Brera.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν πολλές από τις επιμέρους λεπτομέρειες του σχεδιασμού. Τα παράθυρα των θυρών δεν διαθέτουν πλαίσιο, ενώ η μεσαία κολώνα της οροφής καλύπτεται από τζάμι συμβάλλοντας στην οπτική ενοποίηση των πλευρικών παραθύρων. Η ανοδική απόληξη της βασικής γραμμής (beltline) που χαρακτηρίζει τόσα μοντέλα τα τελευταία χρόνια (Mercedes A-class, Peugeot 207 και 308, Suzuki Swift κ.ο.κ.), εδώ αποκτά μια άνευ προηγουμένου ωριμότητα, κάνοντας το ανεστραμμένο φινιστρίνι για πρώτη φορά να προβάλλει ως φυσική επιλογή.



Εντυπωσιακά αρμονικός είναι ακόμη ο τρόπος με τον οποίο οι τρεις αρμοί ανάμεσα σε προφυλακτήρα, πίσω φτερά και τρίτη θύρα συγκλίνουν στο κέντρο των κυκλικών φωτιστικών σωμάτων. Άξια μνείας είναι και τα στοιχεία που πλαισιώνουν τα εμπρός και πίσω φώτα: η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικά υλικά, υφές και χρώματα, συνιστά ένα ισχυρό στοιχείο εξατομίκευσης που επιδρά στο οπτικό αποτέλεσμα με τρόπο ανάλογο του μακιγιάζ. Εν είδει βλεφάρων, τα πλαίσια των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν ένα ισχυρό στοιχείο της ιταλικής σχεδιαστικής παράδοσης, από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα των 147 και 156 μέχρι τις ανθρωπομορφικές βλεφαρίδες της ιστορικής Lamborghini Miura.

Ελαφρώς φαρδύτερη και χαμηλότερη από το Grande Punto στο οποίο βασίζεται, η MiTo έχει αναλογίες πιο κοντά σε εκείνες της 147. Παρότι διακρίνεται αρκετά δυναμική στις φωτογραφίες, το βίντεο προβάλλει μία εικόνα λιγότερο κολακευτική με τη σιλουέτα να φαίνεται ψηλόλιγνη και την επιφάνεια γύρω από τα εμπρόσθια φώτα πιο λιτή απ’ ότι θα ‘πρεπε. Δε μένει παρά να τη δούμε στην πραγματικότητα.


_________________________________
περισσότερα:

  • Η αρμονία του τελικού αποτελέσματος φανερώνει την προσεκτική ωρίμανση της φόρμας μέσα από τις διαδοχικές διορθώσεις στα στάδια του σχεδιασμού. Πρώιμες φωτογραφίες της Alfa Mito (12/2006) μπορείτε να δείτε εδώ κι εδώ.

  • Ο διαδικτυακός διαγωνισμός της Alfa Romeo για την επιλογή του ονόματος φαίνεται πως δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Ο τίτλος "Furiosa" που διέρευσε τους τελευταίους μήνες στο ειδικό τύπο, έδωσε τη θέση του στο Mi.To. Προσχέδια του μοντέλου, καθώς και τα link του διαγωνισμού εδώ.