Φεβρουαρίου 24, 2007

Take Five

[5 αντικείμενα περιγράφουν τα antikeimena]

Ευχαριστώ τη speira για την πρόσκλησή της στα τελευταία δρώμενα της μπλογκόσφαιρας. Πιστός στο πνεύμα του blog, αφήνω 5 αντικείμενα να μιλήσουν για μένα:


To αντικείμενο των παιδικών μου χρόνων
Με κανένα άλλο αντικείμενο δεν ασχολήθηκα τόσο πολύ όσο με τα Lego Technics. Ίσως επειδή δεν είναι αντικείμενο αλλά συστατικό ενός ολόκληρου κόσμου. Στα παιδικά μου χρόνια έφτιαχνα κάθε μέρα και μια νέα κατασκευή (ποτέ φυσικά εκείνες των οδηγιών της Lego). Καμιά από αυτές δεν επιζούσε για περισσότερες από μια-δυο μέρες, αρκετές όμως επέζησαν μέχρι σήμερα ως αναμνήσεις ενός κατασκευαστικού κατορθώματος.



Το αντικείμενο των ταξιδιωτικών μου ονείρων
Μυστήρια, αινιγματική, άμεσα συνυφασμένη με τις ποιητικές εικόνες των παιδικών μου αναμνήσεων στο Παρίσι, προικισμένη με μία φόρμα αξεπέραστης γλυπτικής κομψότητας (ο Flaminio Bertoni που τη σχεδίασε ήταν άλλωστε γλύπτης), η Citroen DS ήταν ένας «νέος Ναυτίλος». Μαζί θαυμάζω και το κείμενο που ο Roland Barthes εμπνεύστηκε από αυτή, ως υπόδειγμα σημειολογικής ανάλυσης του σχεδιασμού αυτοκινήτων.


Το αντικείμενο που δεν έχω (και κανείς δεν με πιστεύει)
Δίχως διάθεση να αμφισβητήσω τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα της κινητής τηλεφωνίας, απεχθάνομαι την κουλτούρα που αυτή επισύρει: έλλειψη σεβασμού της παρέας, ασυνέπεια στον τόπο και χρόνο του ραντεβού, αλλεπάλληλες αλλαγές προγράμματος. (υποψιάζομαι ότι θα κυνηγηθώ γι’ αυτό)



Τα αντικείμενα ενός κόσμου που χάνεται…
Λατρεύω τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και που ο σύγχρονος καταναλωτικός πολιτισμός τείνει να εξαλείψει στο όνομα μιας ισοπεδωτικής πλειοψηφίας: την απτή διαδικασία εμφάνισης ενός φιλμ, την οικονομία μιας τέχνης που μελετά και υπολογίζει πριν πατήσει το κουμπί (έναντι της ασύδοτης λήψης ψηφιακών φωτογραφιών με το άλλοθι του μηδενικού κόστους), την υφή, το άρωμα και τη γεύση των ασυσκεύαστων τροφίμων (έναντι της πλαστικής ομοιογένειας των σούπερ μάρκετ), την ανατροφοδότηση μιας υδραυλικής κρεμαριέρας (έναντι ενός άψυχου τιμονιού με ηλεκτρική υποβοήθηση). Προτιμώ τη βραδύτητα ως συνώνυμο της μνήμης (από την ταχύτητα ως συνώνυμο της λήθης), την τελετουργία μίας εξόδου στην αγορά της πόλης (από την διεκπεραιωτική επιδρομή στον επίπλαστο κόσμο του εμπορικού κέντρου), τις αίθουσες των παλιών συνοικιακών κινηματογράφων, τις ατέλειες ενός φθαρτού αλλά αυθεντικού κόσμου.


Χωρίς αντικείμενο
Απολαμβάνω τις λίγες ξεχωριστές συζητήσεις που αφήνουν πίσω τους ένα αίσθημα πληρότητας, πνευματικής ευφορίας και αισθητικής απόλαυσης. Εδώ δεν απαιτείται κανένα αντικείμενο του απτού κόσμου. Χρειάζεται όμως ένα καλό αντικείμενο συζήτησης.

.

.
Πέντε bloggers με τους οποίους θα συζητούσα ευχάριστα και γι' αυτό τους προσκαλώ στο παιχνίδι των αποκαλύψεων, είναι οι:
almaro
katerina
museologist
neraida
tzitzifoula

Φεβρουαρίου 11, 2007

Αντικείμενο αγνώστου ταυτότητας



Μία εικόνα δεν είναι πάντα χίλιες λέξεις. Θα είμαστε λοιπόν ευχαριστημένοι και με λιγότερες... Μπορείτε να φανταστείτε τη χρήση αυτού του αντικειμένου;
.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
.










Και αν τα παραπάνω σχήματα δεν είναι επαρκή, τότε υιοθετώ τον όρο eyelash curler της εταιρίας (ή τη μετάφραση "κατσαρωτής και επιμηκυντής βλεφαρίδων" της speira). Μπράβο speira και almaro! Η γυναικεία φύση - αν όχι η διαδικτυακή σας έρευνα, απέδωσε καρπούς. Museologist και anonymous καλή προσπάθεια! Δεν είναι ανοιχτήρι ούτε πατατοκόφτης... παρότι στα χέρια της Sharon Stone θα μπορούσε να χρησιμεύει ως όπλο στην τρίτη συνέχεια του Βασικού Ενστίκτου
.
Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας!

Φεβρουαρίου 01, 2007

"Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες"

[Η σύγχρονη ερμηνεία της γαλότσας]



Σύμφωνα με την κατασκευάστρια Birkenstock , τα Birki Clogs αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή του τσόκαρου. Εκείνου με την ξύλινη σόλα και το δερμάτινο ή υφασμάτινο λουράκι. Ή πολύ περισσότερο του αυθεντικού ολλανδικού τσόκαρου φτιαγμένου εξ’ ολοκλήρου από ξύλο. Ξέρετε, αυτό που φορούσε η Χάιντι.

Βέβαια, η μορφολογία όπως και η ολόσωμη κατασκευή από καουτσούκ, θυμίζουν μάλλον τις παραδοσιακές… γαλότσες. Ιδιαίτερα προσφιλείς στα ελληνικά χωριά, οι γαλότσες (σε εκδοχή μπότας ή παπουτσιού) ήταν η επιλογή των αγροτών, αφού το υλικό όχι μόνο προστάτευε το πόδι από τα νερά, αλλά επέτρεπε και το γρήγορο ξέπλυμα και στέγνωμα.

Τα νέα Birki συνδυάζουν τις παραδοσιακές αρετές της γαλότσας με τα σύγχρονα ευρήματα της επιστημονικής έρευνας, προσφέροντας την ιδανική λύση σε επαγγελματίες της… ορθοστασίας: γιατρούς, νοσοκόμες, μάγειρες, όσο και συνταξιούχους που επιδίδονται στην… κηπουρική.

Η χάραξη της σόλας ακολουθεί τη λογική των ελαστικών αυτοκινήτων: απομακρύνει αποτελεσματικά το νερό προσφέροντας τέλειο κράτημα.

Η μύτη είναι ενισχυμένη ώστε να προστατεύει το πόδι από χτυπήματα, πτώσεις αντικειμένων, και απρόσεκτους συνεπιβάτες στο λεωφορείο.

Οι πλευρικές οπές εγγυώνται επαρκή αερισμό, ενώ η ανατομική διαμόρφωση της σόλας προσφέρει τέλεια εφαρμογή και ξεκούραστη χρήση.


Τέλος, η παντελής απουσία ραφών, συνδέσεων, ή επικαλυπτόμενων επιφανειών, συντελεί όχι μόνο στην αντοχή, αλλά και στον εύκολο καθαρισμό.

Τα Birki Clogs δεν είναι παρά η μοντέρνα εκδοχή μιας παραδοσιακής μορφής υποδήματος, προσαρμοσμένης στα σύγχρονα χρηστικά, εργονομικά, και αισθητικά πρότυπα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα παλιό χρηστικό αντικείμενο αποκτά λίγη από την αύρα ενός συμβόλου του lifestyle. Όπως λοιπόν θυμίζει και το παλιό καλό τραγουδάκι του Μηλιώκα, μπορεί οι γεωργοί να λιγοστεύουν, αυξάνονται όμως οι κοσμικοί ξενύχτηδες. Και… όποιος νύχτα περπατεί…


Τα Birki Clogs έχουν βραβευθεί για το σχεδιασμό τους με το red dot Design Award.
Αντίθετα από τα ποδήλατα της BMW και Spyker (βλ. παρακάτω) που πέτυχαν την ίδια διάκριση,
τα Birki κοστίζουν πολύ φθηνότερα.